Archiv akcí 2019

Kde jsme byli v roce 2019

25 let spolku LOKO-MOTIV

26. října 2019

Historie našeho spolku se začala psát v roce 1991, kdy jsme získali Hurvínka M 131.1513. O tři roky později, v březnu 1994, se ze skupinky železničních nadšenců stal zapsaný spolek. A tak letos, v roce 2019, můžeme hovořit o pětadvaceti letech oficiální činnosti spolku. K tomuto výročí jsme se rozhodli uspořádat parní jízdu z Chomutova do Vejprt a zpět.

V čele zvláštního vlaku stanula malá průmyslová lokomotiva 313.902, která dříve jezdila v žateckém cukrovaru a dnes patří plzeňskému Iron Monument Clubu. Tato jízda pro ni byla premiérou na vejprtské trati. Na postrku jí pomáhala motorová lokomotiva 704.526 zvaná Lego, kterou nám na akci zapůjčila společnost SD Kolejová doprava.

Na cestující čekalo malé překvapení, které jsme připravili ve spolupráci s vojenským muzeem Na Kočičáku. Vojáci nedaleko Černovic u Chomutova vlak zastavili, aby našli černého pasažéra z Německa. Ozbrojeného muže vytáhli z vlaku, pak se ale spustila přestřelka a Němec byl na útěku zastřelen. Poté parní vlak pokračoval v cestě do Krušných hor.

Ve vejprtském kulturním domě čekal na cestující hudební program. S country muzikou vystoupily kapely Druhej dech a Hoboes Revival ALVA. Odpoledne, po skončení koncertu, se vlak vydal na cestu zpět do Chomutova.

Všechny čtyři vozy byly plně obsazeny a slunečnou říjnovou sobotu si užili jak cestující, tak fotografové, kteří čekali u trati s fotoaparáty a kamerami.

Nýřanské železniční září

28. září 2019

Na konci září jsme se s naším Hurvínkem zúčastnili akce, kterou pořádal plzeňský Iron Monument Club. Centrem se stala železniční stanice Nýřany, odkud jezdily zvláštní vlaky do všech směrů. Náš Hurvínek se nejdříve podíval do Stoda, poté se projel po lokálce do Heřmanovy Huti, třikrát svezl cestující po vlečce DIOSS, kam pravidelné vlaky nejezdí, a své putování po Plzeňsku zakončil jízdami do Zbůchu a Vejprnic.

Festival parních lokomotiv

21. a 22. září 2019

125. výročí trati Olbramovice - Sedlčany a depa Benešov bylo pojato opravdu velkolepě. Společnost Steam Story Agency při této příležitosti uspořádala Festival parních lokomotiv "Steam 50".

Centrem této veliké akce se stalo benešovské depo, kam se sjelo celkem 25 lokomotiv a motorových vozů z Česka, Slovenska, Německa, Maďarska a Rakouska. Jediným českým zástupcem motorových vozů byl náš Hurvínek M 131.1513. Po oba dny byl otevřen návštěvníkům, kterých na festival přišlo celkem 12 800. Mohli si prohlédnout stanoviště strojvedoucího, srdce celého vozu - dvanáctiválcový motor Tatra, nebo jen tak posedět na dřevěné lavici a vzpomínat, jak se v minulém století cestovalo na lokálkách. O motorák byl opravdu velký zájem a příznivci železnice napříč generacemi odcházeli s úsměvem na tváři.

II. symbolické propojení moldavské a freiberské dráhy

15. září 2019

V polovině září jsme s Hurvínkem vyjeli na moldavskou trať, kde se konala akce nazvaná II. symbolické propojení moldavské a freiberské dráhy. Zvláštní vlak vyjížděl ráno z Teplic v Čechách. Po zastávkách v Bílině, Mostě a Litvínově nezůstalo ve vlaku jediné volné místo a motoráček začal stoupat vzhůru do Krušných hor.

Protože jsou koleje na přeshraničním úseku trati od 2. světové války sneseny, čekaly na Moldavě autobusy, které cestující odvezly do německé obce Rechenberg-Bienenmühle. V tamním kostele proběhl exkluzivní chrámový koncert.

Po skončení koncertu a návratu autobusů z Rechenbergu jsme se vydali na cestu zpět do Teplic.

120 let trati Rakovník - Mladotice

6. a 7. září 2019

Letos uplynulo již 120 let od zahájení provozu na lokálce z Rakovníka přes Kralovice do Mladotic. Spolek Místní dráha Rakovník - Mladotice uspořádal na začátku září oslavy tohoto jubilea, kterých se zúčastnil i náš Hurvínek.

V pátek motorák odvezl jeden pár zvláštních vlaků z Rakovníka do Kralovic a zpět. V Kralovicích byla slavnostně představena kniha, která byla vydána speciálně ke 120. výročí, a také se promítal film Záhada lokálek. Jedna z jeho částí se věnuje úseku Kralovice u Rakovníka - Mladotice, kde je od roku 1997 zastavena veškerá doprava a osud trati je dodnes nejistý.

Hlavní část akce proběhla v sobotu 7. září. Ráno jsme odvezli cestující z Rakovníka do Kralovic. V Kralovicích byla mimo hudebního programu připravena výstava o historii tratě. Mezi Kralovicemi a Mladoticemi pendloval historický autobus Škoda 706 RTO.

Odpoledne jsme odvezli dva páry osobních vlaků Kralovice u Rakovníka - Čistá a zpět a poté jsme se vydali na cestu zpět do Rakovníka.

Historické cyklovlaky 2019

Prázdniny 2019

V roce 2019 se konal už sedmý ročník akce Historickým cyklovlakem do Krušných hor. Letos jsme vypravili celkem 13 párů cyklovlaků. Hurvínek vyjížděl ráno z Klášterce, jel přes Chomutov a Křimov do Vejprt a odpoledne zase zpátky.

Na Křimově byla tradiční pauza na občerstvení a opékání špekáčků.

Akci podpořili: Ústecký kraj, město Chomutov, město Klášterec nad Ohří, město Vejprty, obec Křimov, MBM Rail

Pražská muzejní noc

8. června 2019

V červnu jsme přijali pozvání kolegů z Výtopny Zlíchov a zúčastnili jsme se Pražské muzejní noci.

Nejdříve jsme společně s parní lokomotivou 534.0432 "Kremák" odvezli dva páry zvláštních vlaků ze Smíchova do Žvahova a zpět, projeli jsme tak kousek takzvaného Pražského Semmeringu.

Dále jsme se společně s parní lokomotivou 213.902 "Béeska" dvakrát podívali do výhybny Prokopské údolí, která se nachází na trati do Rudné u Prahy a Berouna.

Odpoledne jsme objeli kolečko po Praze, a to už pouze s Hurvínkem. Ze Smíchova jsme jeli na hlavní nádraží, dále do Libně a Malešic. Pokračovali jsme po trati, kde dnes osobní doprava nejezdí - přes Krč a most Inteligence do Radotína. Po hlavní trati jsme se pak vrátili na Smíchov.

Program završilo noční fotografování ve zlíchovské výtopně.

Den dětí v Podkrušnohorském technickém muzeu

1. června 2019

Jízdu k Mezinárodnímu dni dětí jsme začínali na mosteckém nádraží. Přes nové nádraží jsme zajeli na vlečku dolu Julius III a cestující jsme dovezli přímo do areálu Podkrušnohorského technického muzea. V muzeu byl připraven program - různé aktivity pro děti, ukázky záchranné služby a policie, jízda důlním vláčkem, občerstvení, a dokonce i vojenská bitva o muzeum. Odpoledne jsme přibližně stovku cestujících odvezli zpátky do Mostu.

Muzejní noc ve dvou železničních expozicích

18. května 2019

Zvláštní vlak vyjížděl v půl sedmé večer z Teplic v Čechách. Přes Louku u Litvínova jsme dojeli do stanice Osek město, kde se nachází jedna ze dvou železničních expozic věnovaná moldavské dráze. Na prohlídku byla vyhrazena necelá hodina.

Naší druhou zastávkou byla úvraťová stanice Dubí, kde jsme si prohlédli druhou expozici. V devět večer se Hurvínek vydal na cestu zpět do Teplic.

Ostatní akce

• Výpomoc na Zubrnické museální železnici
  • Svatební vlak do Výsluní (20. července 2019)
  • Zajistili jsme přepravu německé parní lokomotivy 86.1333 na festival parních lokomotiv do Benešova u Prahy a zpět (19.-23. září 2019)
  • Jízda pro klienty plzeňského domova pro seniory Plzeň - Rokycany a zpět (27. září 2019)