Připravované akce

Svezte se s námi!

KALENDÁŘ AKCÍ 2025

Další jízdy budeme průběžně doplňovat. O nadcházejících akcích a jejich případných změnách Vás budeme včas informovat zde a na našich sociálních sítích.

MUZEJNÍ NOC VE VÝTOPNĚ KŘIMOV

Sobota 21. června 2025

Společnost LOKO-MOTIV Vás srdečně zve na Noc muzeí. Křimovská výtopna otevře ve večerních hodinách svá vrata, návštěvníky z Chomutova přiveze historický motorový vůz M131.1513 přezdívaný "Hurvínek".

Zájemci si mohou prohlédnout historická kolejová vozidla a dozvědět se spoustu zajímavého nejen o nich, ale také o celé trati Chomutov – Vejprty a její zaniklé odbočce Křimov – Reitzenhain. Občerstvení je zajištěno, nebude chybět ani tradiční opékání špekáčků na ohni v parčíku u výtopny.

Jízdní řád

  • Chomutov (21:00) – Černovice u Chomutova (21:09) – Křimov (21:35)
  • Křimov (22:55) – Černovice u Chomutova (23:20) – Chomutov (23.27)

Jednosměrné jízdné

  • Dospělí: 100 Kč
  • Děti (do 15 let): 50 Kč

HISTORICKÝM CYKLOVLAKEM DO KRUŠNÝCH HOR

Letní prázdninové víkendy 2025

Tradiční prázdninové jízdy pro cyklisty, turisty, milovníky krušnohorské přírody a železniční nadšence jsou tu! Přijeďte se v létě svézt historickým motoráčkem po třetí nejvýše položené železniční trati v České republice.

Oblíbený historický cyklovlak vyjede na začátku prázdnin do své třinácté sezony. Letos pojedeme celkem devětkrát, z toho pět jízd proběhne v červenci a čtyři jízdy budou v srpnu. V čele se představí všem jistě dobře známý Hurvínek - červený motorák M131.1513 z roku 1955. "Na háku" bude mít cyklovůz řady Ztrc.

Trasa zůstává stejná jako v letech minulých: ráno vyrazíme z Klášterce nad Ohří přes Chomutov a Křimov do Vejprt, odpoledne pojedeme po stejné trase zpět. V Křimově bude tradiční hodinová pauza na občerstvení, opékání špekáčků a komentovanou prohlídku výtopny

Vezměte rodinu či kamarády, přibalte do batůžku dobrou náladu a těšíme se na vás na palubě historických cyklovlaků!

Termíny jízd historických cyklovlaků v roce 2025:

  • Sobota 5. července
  • Neděle 6. července
  • Sobota 12. července
  • Neděle 13. července
  • Sobota 26. července
  • Sobota 2. srpna
  • Sobota 9. srpna
  • Sobota 23. srpna
  • Neděle 24. srpna

Jízdné jedním směrem:

  • Dospělí: 100 Kč
  • Děti (6-15 let): 50 Kč

Akci a společnost LOKO-MOTIV podporují: Město Chomutov, Město Klášterec nad Ohří, Město Vejprty, Obec Křimov, Ústecký kraj, MBM Rail, SD Kolejová doprava, Muzeum Na Kočičáku a rt steel.

Časté dotazy k cyklovlakům

Můžu si koupit jízdenku předem?

Jízdenky se prodávají pouze ve vlaku u průvodčího. Předprodej jízdenek není možný. Ve vlaku platí pouze zvláštní jízdné LOKO-MOTIV. Ve vlaku neplatí jízdenky Českých drah, OneTicket ani integrované tarify apod.

Můžu si předem zarezervovat místo ve vlaku?

Ne, rezervace míst předem není možná. Upozorňujeme, že kapacita historického vlaku je omezena, doporučujeme tedy být na nádraží včas.

Kolik stojí jízdenka?

Ceny pro letošní rok jsou následující:

Jednotlivé jízdné (jedním směrem): 100 Kč

Jednotlivé jízdné pro děti (6 - 15 let): 50 Kč

Menší děti v doprovodu rodičů jedou zdarma. Za kola, koloběžky a kočárky se neplatí.

Můžu jet cyklovlakem, i když nemám kolo?

Samozřejmě, že můžete. Na palubě historického cyklovlaku rádi přivítáme nejen cyklisty, ale i pěší výletníky nebo cestující, kteří se prostě chtějí jen svézt "tam a zpátky".

Jaká zajímavá místa můžu navštívit podél trati?

Krušné hory nabízí spoustu krásných a zajímavých míst, řada z nich se nachází i v blízkosti vejprtské trati. Z Křimova můžete dojít či dojet na kole přes Bezručovo údolí do Chomutova, třeba kolem křimovské přehrady. Z Rusové se zase dostanete k vodní nádrži Přísečnice. Měděnec je jedna z částí Hornického regionu Krušnohoří, který je od roku 2019 zapsán na seznamu UNESCO. A z Vejprt můžete dojet do německého města Cranzahl, odkud vyráží parní úzkorozchodná železnice do stanice Kurort Oberwiesenthal na úpatí hory Fichtelberg. A samozřejmě nesmíme opomenout křimovské železniční muzeum, kterým vás rádi provedeme.

To vše je jen stručný výčet toho nezajímavějšího, co naše okolí nabízí. Kdo však Krušné hory zná, ten dobře ví, že v Krušných horách je krásně snad úplně všude...

ZÁJEZD DO BEČOVSKÉ BOTANICKÉ ZAHRADY

A ODPOLEDNÍ JÍZDA DO BOCHOVA

Sobota 19. července 2025

Spolek Žluticko ve spolupráci se společností LOKO-MOTIV (Výtopna Křimov) Vás srdečně zve na zájezd historickým motorovým vozem Hurvínkem M131.1513 do Bečova nad Teplou s návštěvou botanické zahrady.

Organizátorem akce je Spolek Žluticko, vše potřebné se dozvíte na jeho webových a facebookových stránkách. Pro přehlednost uvádíme výčet nejdůležitějších informací:

  • Termín: sobota 19. července 2025 (časy odjezdů naleznete níže)
  • Cena zájezdu: 300 Kč za osobu
  • Žádné slevy nejsou poskytovány (cena platí bez rozdílu věku)
  • Jízdu je nutné rezervovat předem e-mailem! (oszluticko@gmail.com ) 
  • Do e-mailu, prosím, uvádějte: jméno, počet osob a nástupní stanici
  • Kapacita historického vlaku je omezena

Časy odjezdů mohou být ještě mírně pozměněny podle požadavků provozovatele dráhy.

  • Chyše (8:40) – Žlutice (9:10) – Štědrá (9:30) – Toužim (9:55) – Bečov nad Teplou (10:20)
  • Bečov nad Teplou (14:10) – Toužim (14:35) – Štědrá (15:01) – Žlutice (15:15) – Chyše (15:35)

Odpolední jízda do Bochova

Ve stejný den proběhne také veřejná jízda do Bochova. Trať Protivec – Bochov je v současné době bez pravidelné osobní dopravy a zvláštní vlak je tak jedinečnou příležitostí svézt se po hezké lokálce, která se klikatí v podhůří Doupovských hor.

Pro tuto jízdu není nutná rezervace míst. Jízdné je dobrovolné a platí se přímo ve vlaku. Odjezd z Chyší je plánován na 17:30, návrat v 19:15.

OSLAVY 150 LET TRATI KŘIMOV – REITZENHAIN

Sobota 23. srpna 2025

Zaniklá železniční trať Křimov – Reitzenhain by v letošním roce oslavila 150. narozeniny. Ve spolupráci s obecním spolkem Heimatverein Reitzenhain připravujeme na konec prázdnin oslavu tohoto kulatého výročí.

Hlavním dějištěm oslav bude stará radnice v Reitzenhainu, která se nachází přímo naproti někdejšímu velikému a významnému nádraží. Připraveny budou prohlídky bývalé železniční stanice, několik přednášek, ale také bohatý doprovodný program s občerstvením, živou hudbou, přehlídkou techniky dobrovolných hasičů nebo skákacím hradem pro děti. Večer bude zakončen koncertem skupiny Maruška je pryč z Málkova.

Druhá část programu bude probíhat na české straně, a to v křimovské výtopně. Po celý den budou pro zájemce připraveny prohlídky železničního muzea (v češtině i v němčině). Nesmí chybět občerstvení včetně tradičního opékání špekáčků v parčíku u výtopny.

Mezi oběma místy bude zajištěna kyvadlová autobusová doprava – Reitzenhain s Křimovem spojí historický autobus IKARUS 211.

Pokud si před akcí chcete připomenout stručnou historii reitzenhainské trati, následující řádky jsou určeny právě Vám.

Byla to jedna ze tří přeshraničních tratí Buštěhradské dráhy, která spojovala Rakousko-Uhersko se Saským královstvím. Provoz byl zahájen v roce 1875 a od začátku výrazně převažovala nákladní doprava – přepravovalo se zejména uhlí z Podkrušnohoří, dále se vozilo dřevo a rašelina z krušnohorských lesů.

Výnam trati pro nákladní dopravu stále sílil, neboť měla příznivější poměry než "sousední" železnice přes Vejprty – menší sklon (14 ‰ oproti 20 ‰ na vejprtské trati) a překonávala nižší nadmořskou výšku (nejvyšší bod ležel 825 metrů nad mořem, vejprtská trať u Kovářské musela vyšplhat ještě o 50 metrů výš). Cesta do Chemnitz tudy byla navíc o 25 kilometrů kratší než přes Vejprty.

Na německé straně trať pokračovala přes Marienberg do města Flöha, kde se napojila na hlavní trať Drážďany – Chemnitz. Úsek Flöha – Marienberg existuje dodnes. Stanice Reitzenhain byla významným hraničním nádražím, kde docházelo k výměně lokomotiv a vlakového personálu a také k celnímu odbavení. Každoročně zde bylo předáno několik desítek tisíc vozů.

V roce 1948 byl provoz na trati zastaven a hraniční přechod byl uzavřen. Osobní doprava byla nahrazena autobusy. Nákladní doprava byla po druhé světové válce minimální, avšak trať se ještě v první polovině 50. let používala jako vlečka (pouze v úseku Křimov – Hora Sv. Šebestiána). Na konci 80. let byla trať snesena úplně. Dodnes však stojí křimovská výtopna, která se používala pro deponii a drobné opravy lokomotiv z reitzenhainské trati.

O dalších nadcházejících jízdách Vás budeme včas informovat zde a na našich sociálních sítích.

Úvodní foto: Antonín Šavel